Przejdź do głównej zawartości

ŁAZIENKOWY NOWY TREND - PATCHWORK

Patchwork od bardzo dawna jest techniką łączenia wzorów, materiałów, kolorów, faktur i kształtów nie tylko w sztuce włókienniczej, ale doskonale odnalazł swoje miejsce w  także w innych dziedzinach. Tym razem chciałam bliżej się przyjrzeć patchworkowym płytkom. Patrząc na bogactwo wzorów patchworkowe wzory nie są dla osób lubiących monotematyczne, sterylne aranżacje.
Nowoczesna łazienka ze szczyptą klasyki...
Dzisiaj przygotowałam dla Was projekt łazienki z wykorzystaniem płytek patchworkowych w odcieniach szarości. Mimo iż płytki są raczej klasyczne, nie oznacza to jednak, że nie możemy ich wykorzystać w nowoczesnych wnętrzach. Wręcz przeciwnie - świetnie komponują się z płytkami wielkoformatowymi, szarościami, bielą, czernią i drewnem.
Patchwork nadaje się nie tylko na ściany, ale także świetnie się sprawdzi na podłodze. Ja postawiłam w swoim projekcie tylko na dekoracje ścienne, gdyż miałam do zaaranżowania dość dużą łazienkę. Z tego typu dekorem nie należy przesadzić z ilością oraz dodatkami w stylizacji. unikniemy wtedy przepychu i przytłoczenia.
Wzór patchworkowy zaprojektowałam pod skosami i na ścianie z umywalką. Na pozostałych ścianach i na podlodze jest jednobarwna szara płytka.
Takie wnętrze z pewnością przykuwa uwagę a co więcej nabiera ciepłego, hiszpańskiego klimatu. Patchworkowe płytki pasują do wszystkich wnętrz, tak jak mamy połączenie na dekorze różnych wzorów tak samo możemy łączyć je zarówno w nowoczesnych aranżacjach jak i klasycznych.
Patchworkowe płytki dają mnóstwo możliwości do ciekawych aranżacji, na rynku dostępnych jest wiele wzorów, dla mniej odważnych są w delikatnych stonowanych barwach, dla lubiących mocne akcenty występują płytki w wielokolorowe, mocne wzory. 

Komentarze

  1. Słuchajcie a da się w takim projekcie wstawić również pompy ciepła albo klimatyzację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimatyzacja jak najbardziej może być, natomiast pompa ciepła zajmuje zbyt dużo miejsca, proponuję do tego przeznaczyć osobne pomieszczenie.

      Usuń
    2. W takim układzie pomieszczenia (ze względu na spady) konieczne zamontowanie jest odpowiedniego klimatyzatora np. przypodłogowo-podsufitowego.

      Usuń
  2. Jak dla mnie - super. Łazienka nie wygląda schematycznie i szablonowo oraz, z czym się zgadzam, nadano jej nieco artystyczny akcent. Dobry projekt.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się ten trend podoba, a jeszcze bardziej przedstawiony projekt. Patchwork jest umiejętnie wkomponowany w cały projekt. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja w swojej łazience ściankę, na której znajduje się umywalka i lustro wyłożyłem takimi wzorzystymi płytkami i naprawdę łazienka nabrała dzięki temu charakteru. Swojej decyzji na pewni nie żałuję, bo wszyscy goście po wizycie w łazience są zachwyceni patchworkową ścianką:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie to ta łazienka wygląda bardziej jak pokój z wanną nie wiem mi się takie rozwiązanie nie podoba i sobie bym tak nie zrobił.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się własnie nie podoba ta wanna bez zabudowy. Musi mieć zabudowe i być wkomponowana w ścianę tak to nie jest praktycznie zrobione

    OdpowiedzUsuń
  7. Płytki wyglądają kapitalnie, a co ważne można je w wieloraki sposób zestawiać. W zasadzie jedynie fantazja ogranicza tutaj efekt końcowy co jest bardzo fajne i może wyglądać naprawdę wspaniale:) Sam chyba zdecyduje się na wykorzystanie takiego patchworku w mojej łazience.

    OdpowiedzUsuń
  8. witam,/
    gdzie dostane taki wzór kafelek patchworkowych ?

    OdpowiedzUsuń
  9. kocham patchwork! przepięknie wygląda, uważam, że nadaje charakteru łazienki. Jak ktos jest z wawy to tutaj mają ogromny wybór płytek, innych niż w marketach patrzyłam : https://plytki-warszawa.in360.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  11. wiele ciekawych treści tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się projekt tej łazienki. Jest nie tylko oryginalny ale również klimatyczny.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta łazienka wygląda doskonale. Wszystko w niej komponuje się ze sobą.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny i bardzo nowoczesny projekt

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny jest ten projekt. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wygląda projekt tej łazienki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nudzie mówimy NIE

BETONOWY SUFIT

INSTALACJE W KUCHNI - JAK JE ZAPLANOWAĆ?