Przejdź do głównej zawartości

Szczypta klasyki

Mieszkania w kamienicy posiadają swój niebywały urok, wysokie pomieszczenia, przepiękne oka, cudowne piece kaflowe, dwuskrzydłowe drzwi. Wiadome jest, że wszystko zależy od miejsca i tego co zastaniemy, ale warto jest odnawiać stare wnętrza i wydobyć z nich osobiste piękno. Tymczasem ja miałam do zaprojektowania salon z kuchnią właśnie w kamienicy. Pomieszczenie wymagało generalnego remontu, miało być nowoczesne ale z nutką klasyki. Kuchnia z salonem jest dość duża, więc można było sobie pozwolić na okazałe meble, które z pewnością w mieszkaniu w bloku nie znalazłyby swojego miejsca. Zabudowa kuchenna jest nowoczesna, biała lakierowana na wysoki połysk, połączona z fornirem.

 Na wyspie oraz przy zabudowie wysokiej są dekoracyjne pilastry z frezem, które stosuje się zazwyczaj w kuchniach klasycznych. Jak widać nie tylko meble klasyczne mogą mieć tego typu zdobienia, w nowoczesnych wnętrzach także świetnie się sprawdzają. Wystarczy czasem wprowadzić delikatny akcent a już wnętrze nabierze innego charakteru. 
 W projekcie są aż trzy rodzaje blatów, na wyspie spiek kwarcowy (który finalnie został zastąpiony granitem) połączony z fornirem na barku, w zabudowie pod ścianą jest biały corian.
W kuchni nie ma szafek górnych, ale za to wstawiłam grafitowe lustro, które z pewnością jeszcze bardziej zdobi kuchnie. 
Jeszcze tylko odpowiednie dodatki i będzie cudownie :)
 Ściana telewizyjna miała być skromna, nieprzytłaczająca ale nawiązująca do mebli kuchennych. W zupełności wystarczy na schowanie kolekcji płyt dvd, czy tez innych urządzeń multimedialnych. W części salonu głównym oświetleniem jest przepiękna lampa projektu Serge'a Mouille'a, którą uważam za prawdziwe dzieło sztuki. Kolejną perełką w projekcie jest fotel Egg projekt tym razem Arne Jacobsena z 1958 roku, relaks w tym fotelu to rzeczywisty powrót w czasie ;)
 Realizacja już gotowa, niebawem otrzymam zdjęcia :)


Komentarze

  1. Trzeba przyznać, że projekty bardzo ciekawe. W rzeczywistości musi to wszystko jeszcze lepiej wyglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że w tym projekcie króluje minimalizm, co bardzo mi się podoba. Ale czy nie uważasz, że projekt jest trochę monotonny? Dodałabym troszkę dodatków na ściany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami chciałabym powrotu do klasycznego wyglądu mojego wnętrza. Patrzę na te zdjęcia i ściska mnie w gardle.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne wnętrze :) Minimalizm jest fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze :) Sam lubię minimalizm, ale nie jest dobry w każdym pomieszczeniu :D

      Usuń
    2. zgadzam się, jak wszystko musi mieć swój umiar :)

      Usuń
  5. Według mnie najlepszym możliwym rozwiązaniem w kuchni są granitowe blaty. Pasują do prawie każdego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może i jest to klasyka, ale moim zdaniem w nowoczesnym wydaniu:) Świetnie dopasowane kolory. Kompozycja, która bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładnie. Właśnie takie wnętrza podbijają moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie pomieszczenie powinno być lepiej doświetlone, a mam wrażenie, że te lampy nie dają tyle światła co trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie jest super. Cenię sobie prostotę i minimalizm :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie spasowane ze sobą połączenie nowoczesności z drewnianymi wstawkami. Bardzo dobrze zagospodarowane miejsce, nadal jest przestronnie. Niejedną osobę ten projekt zainspiruje!

    OdpowiedzUsuń
  11. Funkcjonalna i nowoczesna. Drewniane elementy nadają temu wszystkiemu smak, który przecież w kuchni jest najważniejszy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiele bym dała, żeby mieć taką kuchnię!

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj można duużo dać za taką ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie chciałem mieszkać w kamienicy ale chyba zostałem przekonany :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Według mnie jedno z lepszych wnętrz jakie w ostatnim czasie przyszło mi oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też bardzo mi się podoba. Mega przestrzennie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie zaprojektowane wnętrze. Bardzo jasne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Duży atut tego wnętrza to przestrzeń. Pozdrawiam :)
    Ramal

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie to wygląda, bardzo lubię takie wnętrza: klasyczne i ze sporą przestrzenią ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń
  20. Podobają mi się takie proste klasyczne mieszkania :) Dzięki za pomysł na wystrój wnętrz :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mimo, że to tylko projekt, zauważyłem ciekawy patent na zasłanianie okien :) Gdzie można coś takiego znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W projekcie umieściłam wewnętrzne rolety drewniane :)

      Usuń
  22. Mieszkając w kamienicy trzeba uważać na szkodniki. W starych konstrukcjach jest ich znacznie więcej, szczególnie jeśli administracja wcześniej nie dbała o to.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zawsze chciałam mieszkać w kamienicy. Wiadomo, ma to swoje minusy. Ale jednak przestrzeń i często zabytkowe elementy moim zdaniem to rekompensują :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Klasyczne jest najlepsze. Nie lubie nadmiernego przepychu. Uwielbiam przestrzeń i biel :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny projekt. Każdy detal do siebie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zawsze bardzo podobały mi się wyspy kuchenne. Ten projekt jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Podoba mi się ta przestrzeń. Panuje tu harmonia.

    OdpowiedzUsuń
  29. Przyznam szczerze że ten projekt jest bardzo w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  30. Podoba mi się funkcjonalność tego pomieszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajnie zapowiada się ten projekt.

    OdpowiedzUsuń
  32. W tym projekcie widać dbałość o każdy szczegół.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

BETONOWY SUFIT

Nudzie mówimy NIE

INSTALACJE W KUCHNI - JAK JE ZAPLANOWAĆ?